fbpx

Verkopen via Facebook

Facebook marketing of het nu voor een blogger, bedrijf, auteur of een muzikant moet de doelen bereiken die u hebt uiteengezet in uw marketing strategie en plan.

De Facebook-pagina en de marketingactiviteiten die je uitvoert op het ecosysteem van Facebook moeten worden gezien als een verlengstuk van je blog. Dus tactiek die u misschien al doet op uw blog kan worden verbeterd en gesynchroniseerd door het repliceren van een aantal van die blogging platform activiteiten op Facebook die relevant zijn voor de Facebook-cultuur.

Er zijn veel doelen die u voor uzelf kunt stellen voor uw Facebook marketing. Doelen kunnen zijn: het verbeteren van de klantenservice, het verminderen van traditionele marketingkosten, het verbeteren van de klantenwerving en het optimaliseren van uw merk.

Om het hier eenvoudig te houden zijn 3 kerndoelen en 25 marketingtactieken die u kunt uitvoeren op uw Facebook-pagina die ervoor zorgen dat uw blog blijft groeien en uw bedrijf een hoge vlucht neemt.


3 Hoofddoelen voor Facebook Marketing

Het verhogen van Facebook likes - denk aan dit als een extra troef die vergelijkbaar is met het bouwen van uw e-mail abonnee database voor uw blog of bedrijf.
Verbeter Engagement - Dit is waar uw abonnees, fans, volgers kunnen worden gevoed als onderdeel van uw gemeenschap van de eerste lage interesse tot een zeer betrokken fan.
Verhoog de verkoop - Aan het einde van de dag zijn 'likes' leuk en betrokkenheid is goed, maar je moet wel actie ondernemen om ervoor te zorgen dat er iets gebeurt. Dit betaalt de rekeningen.


25 Facebook Marketing Tips & Tactieken

Deze sectie bevat de meervoudige en diverse tactieken voor het bereiken van 3 belangrijke doelen: het verhogen van Facebook likes, het verbeteren van de betrokkenheid en het verhogen van de verkoop. Wat in gedachten moet worden gehouden is dat de eerste twee doelen stapstenen zijn in het proces van het bereiken van het uiteindelijke doel dat de verkoop van dat ebook, consultancy of welke dienst of product dan ook die u als blogger levert.


10 Tips om Facebook 'likes' en abonnees op Facebook te vergroten


Facebook 'likes' zijn slechts een recent fenomeen in de geschiedenis van marketing en het verwerven van Facebook 'likes' is een nieuwe en opwindende extra tactiek om uw content, nieuws en ideeën te verspreiden die uw klantenlijst samenstellen in aanvulling op uw e-mailmarketing. Facebook vindt het leuk om uw e-mailmarketingplannen niet te vervangen, maar om uw marketingmix toe te voegen en te verbeteren.


Dus hoe begin ik die Facebook 'likes' te krijgen?


1 Bestaande e-mail klanten gebruiken en hen laten weten dat u een Facebook-pagina hebt en vraag hen om uw pagina te bezoeken en te liken en door ze een link te geven waar ze enkel moeten op klikken maak je het voor hen makkelijk en verlaag je de drempel. Met andere woorden, laat ze niet 'denken'. Maak het gemakkelijk.

2 Nodig vrienden uit om je pagina te plaatsen als je nog geen likes hebt.

3 Embed een "Facebook social plugin" op uw blog in de rechter zijbanner bij voorkeur in de buurt van de bovenkant die de functionaliteit biedt voor lezers om uw pagina te 'liken', zelfs als ze niet op Facebook staan.

4 Maak een landingspagina aan als uw welkomstpagina die 'likes' aanmoedigt die goed zichtbaar en voor de hand liggend is.

5 Maak een Facebook onthullingspagina aan om toegang te geven tot exclusieve content, maar alleen wanneer u de pagina 'leuk vindt'. Deze exclusiviteit kan hen het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de 'club' op een heel eenvoudig niveau.

6 Bied ze een gratis geschenk of PDF in de e-mail aan ome pagina te 'liken'.  

7 Link naar uw Facebook pagina in uw e-mail nieuwsbrief banner. Dit kan bovenaan de pagina de rechter banner zijn, maar ook onderaan de nieuwsbrief. Het aanbieden van verschillende opties is veel effectiever is dan slechts één.

8 Word lid van Facebook-groepen in uw interesse categorieën  - en post een blogbericht dat het verkeer naar uw Fan pagina zal leiden en zo met u in contact kunnen komen op Facebook.

9 Leg e-mails vast voor uw e-mailmarketingdatabase op uw Facebook-pagina. U moet er rekening mee houden dat e-mail misschien ouderwets is, maar dat het werkt en het werkt op grote schaal en dat zie ik niet snel veranderen. Dus maak het gemakkelijk voor mensen om zich per e-mail in te schrijven op het ontvangen van nieuws, updates en uw blogberichten wanneer ze op Facebook zijn via e-mail.

10 Zorg voor een link in Facebook naar prospects om zich in te schrijven op uw Blog via RSS.

Er is één ding om in gedachten te houden met Facebook 'likes' en dat is dat Facebook niet iedereen nieuwsfeeds updates geeft. Momenteel is dit slechts 4 tot 6% die je pagina 'leuk vinden'. Facebook gebruikt een algoritme genaamd "EdgeRank" dat bepaalt welke fans jouw pagina update ontvangen. Het wordt bepaald aan de hand van de mate van betrokkenheid van de fan.

De kracht van Facebook marketing is dat het uw content versterkt, niet alleen voor uw fans, maar ook voor de vrienden van uw fans.



10 Tips om de betrokkenheid op uw Facebook-pagina te vergroten

Er zijn vele manieren om de betrokkenheid te verbeteren. Content is een van de meest effectieve manieren om je nieuwe 'fans' die je pagina leuk vinden, te boeien. Engagement kan beginnen met het lage risico en het instapniveau 'like' actie op Facebook. Er zijn andere hogere niveaus van betrokkenheid met het einddoel om bezoekers naar uw blog van volgelingen naar "fans" te brengen en een emotioneel lid van uw Facebook pagina te worden.


Wat zijn andere manieren om de betrokkenheid te vergroten?
10 Tips om de betrokkenheid te vergroten

1 Voer enquêtes uit met behulp van de standaard functie 'Questions' van Facebook om uw publiek te betrekken bij iets waardoor ze daadwerkelijk iets doen.

2 Implementeer 'derde partij' enquêtetools. Een geweldige tool  is 'Survey Monkey', die veel meer functionaliteit biedt dan de basisfunctie "Questions" van Facebook.


3 Neem Twitter op in je menu. Dit is beschikbaar als standaardinstelling op uw Facebook-fanpagina en biedt een extra kanaal voor mensen te betrekken.


4 Omdat Facebook een real time media is, kunt u de laatste evenementen, nieuws over interessante onderwerpen in uw branche of niche publiceren. In essentie is het een real time sharing tool die mensen die uw pagina over het laatste 'heetste' nieuws hebben gevonden op de hoogte brengt.


5 Update uw Facebook 'Page' met uw blogberichten direct na publicatie


6 Reageer tijdig op alle reacties op uw Facebook-pagina


7 Doe een wedstrijd op Facebook


8 Plaats uw YouTube-video's op uw Facebook-pagina. Dit is een ander distributiepunt voor uw YouTube-video's.


9 Embed uw Slideshare-presentaties op uw Facebook-pagina (Slideshare is een social media website die uw PowerPoint-presentaties omzet in een slideshow op het web). Plak gewoon de link en uw Slideshare-presentatie wordt geïntegreerd in Facebook.


10 Foto's op evenementen kunnen worden geüpload naar Facebook die uw merk vermenselijken en personaliseren. Mensen houden gewoon van foto's op Facebook en dit zorgt voor een diepere betrokkenheid bij uw prospects en klanten. Dus meng uw media door elkaar en dit kan een uitdaging zijn voor een 'tekst' blogger. Dus denk als een uitgever en publiceer uw content op zoveel mogelijk plaatsen met zoveel mogelijk multimedia als tijd en middelen dit toelaten.


5 Tips voor verkoop op Facebook

Uiteindelijk is het doel het verhogen van de omzet. Je hebt de prikkels en tactiek gegeven om ze te laten genieten van je pagina en fan te worden. Je hebt ze vervolgens ingeschakeld met een lage mate van betrokkenheid van het lezen van uw blogbericht updates op uw Facebook-pagina of het reageren op een enquête of een opiniepeiling. Het is nu tijd om een aantal oproepen tot actie en links en zelfs een online winkel die kan worden gemaakt binnen Facebook om te beginnen met het maken van een aantal verkopen van uw Facebook Marketing.


1 Gebruik een onthullingstabblad dat is ingesteld als uw landingspagina en dat toegang geeft tot een voucher die kan worden afgedrukt of zelfs per e-mail kan worden verzonden naar de prospect die zij in uw winkel moeten brengen of online een korting op een product of dienst kunnen claimen.

2 Overweeg een F-Commerce functie - converteren en verkopen binnen de Facebook 'Page' zonder dat de klant ooit Facebook hoeft te verlaten. Dit zal de conversie verhogen. Elke klik of extra pagina in het proces verlaagt uw conversiepercentages met 15%.


3 Zorg voor een link op uw Facebook-pagina naar uw online winkel


4 Link naar de Apple store die uw PDF kan bevatten of als uw muzikant of band uw muziek


5 Link naar de Amazon winkel waar klanten uw boek of uw Kindle ebook online kunnen kopen.



Dus welke van deze 25 Facebook marketing tips kan je vandaag nog actie ondernemen?


Klanten zoeken via het internet
Potentiële klanten vinden

Wilt u meer klanten?

Genereer meer omzet en meer winst via:

  • Gerichte campagnes via social media 
  • Content creatie voor Facebook & site
  • Online jaarprogramma's
  • Ontwikkeling van originele Video-Content

 

JA! Vertel meer...

Hulp nodig?

Wilt u bekijken of we uw verhaal bij uw klanten kunnen brengen?

Voor een snelle chat gebruikt u de chatknop.

Uw adres ontbreekt.
Uw email adres ontbreekt.
Invalid Input
Uw bericht ontbreekt.
Invalid Input

logo m

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ombeekhof 49
9040 Gent, België
BE 0818.942.195

Netwerk

Mediaspot BVBA © 2018 · Wettelijke vermeldingen · Aanmelden · Webdesign Galia