fbpx

Hoe maak je een verkooppagina?

Hoe een goede verkooppagina schrijven die geconverteerd
Heeft u moeite om genoeg conversies op uw verkooppagina's te krijgen?

Uw verkooppagina is uw beste kans om uw producten en diensten uit te leggen aan bezoekers en ervoor te zorgen dat ze willen kopen. Als het niet geoptimaliseerd is voor conversies, verliest u geld. En elk marketing- en reclamebudget dat u uitgeeft om het te promoten, wordt verspild.

Zou het niet geweldig zijn als u de geheimen van het schrijven van hoog converterende sales pagina's kent, zodat u een stroom van inkomsten rechtstreeks naar uw bankrekening kunt trekken?


Dat is wat we gaan delen in dit artikel. Tegen het einde weet u hoe u een verkooppagina moet schrijven, zodat uw bedrijfsopbrengsten gezond blijven en groeien. 

1. Begrijp uw publiek


Eerste dingen eerst: U kunt geen goede verkoopspagina schrijven, tenzij je weet met wie u praat.
Voordat u start, is het essentieel om te begrijpen wie uw publiek is en wat ze zoeken wanneer ze overwegen om uw product of dienst te kopen.

Een van de beste manieren om dit te doen is om een avatar te creëren. Dat is een fictief persoon die uw ideale klant vertegenwoordigt. Uw avatar is gebaseerd op echte gegevens die u verzameld:

* Klantonderzoeken
* Web analytics
* Sociale media-analyse
* Ander online onderzoek

Als u eenmaal uw avatar hebt, zult u de invloeden, pijnpunten, uitdagingen en motivaties van uw potentiële klant begrijpen, zodat u kopieën kunt maken die op hen gericht zijn. En u kunt deze informatie gebruiken om aan te geven op welke doelgroep u zich richt.

2. Creëer een waardepropositie


Wanneer u weet wie uw klanten zijn, kunt u uw waardepropositie verwoorden. Dat is het voordeel dat u biedt en het probleem dat u oplost voor uw klant, en waarom u de beste persoon bent om dit te doen.

In het ideale geval is dit een korte zin die de rest van uw sales page zal leiden. Hier is een heel eenvoudige formule dat u kunt gebruiken.

We helpen [X] om [Y] door [Z].

Voorbeeld van een rolluik leverancier kan zijn:
Wij helpen particulieren en bedrijven om hun ramen totale verduistering en bescherming tegen vorst te geven door het leveren van hoogwaardige houten rolluiken. 

3. Krijg de juiste prijs


Nog een laatste ding te bepalen voordat u begint te schrijven: Hoeveel kost uw product of dienst?
Een van de grote knelpunten voor veel potentiële kopers is de prijs. U moet er proberen in te slagen om aan je product of dienst meer waarde te geven, zodat prijs op de 2de plaats komt. 

4. Bepaal de juiste lengte


Nadat u uw doelgroep begrijpt en wat u hen te bieden heeft, is het tijd om te beginnen met het schrijven van uw verkooppagina.

Maar hoe lang moet de verkooppagina of sales page zijn?

Het korte antwoord is: zolang of zokort als nodig om de klus te klaren. Dat hangt af van hoe uw bezoekers reageren. Dit kunt u perfect opvolgen via Google Analytics.

Met een lange verkooppagina kunt u meer bezwaren van klanten afhandelen, zodat mensen die op de call to action klikken, er zeker van overtuigd zijn. Lange verkooppagina's zijn ook handig voor producten en diensten die veel uitleg nodig hebben.

Maar als u uw aanbod eenvoudig kunt uitleggen, dan houdt u beter uw verkooppagina kort.
Een lange verkooppagina helpt u om uw product of diensten beter uit te leggen voor degenen die minder makkelijk te overtuigen zijn, en zal een paar CTA's meer bevatten.

De pagina bevat ook getuigenissen en een definitieve CTA.

Hoe weet u welk type verkooppagina voor uw publiek zal werken?

Uiteindelijk beslist u via split testen. Dat is de manier om de best converterende verkooppagina te scheiden van de pagina die minder geconverteerd.

5. Schrijf goede titels en subtitels


Nu ben je klaar om te beginnen met schrijven.
De eerste stap is het maken van een goede kop titel. Dit is het belangrijkste onderdeel van uw verkooppagina, want als u het verkeerd doet, zullen uw bezoekers snel weggaan.
De beste kop titels zijn kort en bondig, maar je hebt nog steeds de subtitels om je kop titel kracht bij te zetten. Deze hebben de neiging om een beetje langer te zijn.

6. Toon het voordeel van het voordeel


Iedereen die zich afvraagt hoe u de ideale verkooppagina schrijft die converteert moet het principe van functies versus voordelen begrijpen. Uw bezoekers geven meer om wat uw product of dienst voor hen zal doen, en niet zozeer over de technische kant van je product of dienst. Dat is de reden waarom sjablonen van verkooppagina's zich richten op de voordelen van een product of dienst en niet op functies.

7. Beschrijf uw product


Nu is het tijd om dieper in te gaan op wat uw product is en wat het doet. Hier herhaalt u de kernproblemen waar uw bezoekers mee te maken hebben en bied u de oplossing aan.
Hoe meer beschrijvend en uniek u dit kunt krijgen, hoe beter. Door gedetailleerde beschrijvingen van elke functie, zult u niet alleen uw klanten sneller overtuigen, maar u zult ook beter scoren in de google ranking.

8. Gebruik de juiste taal


Een ding dat verkooppagina's moeten hebben is dat bezoekers meteen weten dat u ze begrijpt, daarvoor gebruikt u technieken zoals:

Uw klant rechtstreeks aanspreken, met behulp van "u".
Ze het gevoel geven deel uit te maken van de familie door gebruik te maken van "wij".
Laten zien dat u 100% achter hen staat
Door zichzelf te herkennen in uw verhaal
Woorden gebruiken om emotie op te wekken en te tonen


U kunt uw verkooppagina nog doelgerichter maken door een rubriek "wie is dit product/dienst voor" op te nemen. Zo kunt u ervoor zorgen dat u met de juiste mensen praat.

9. Behandel bezwaren


Zoals we in het begin al zeiden, zullen sommige mensen bereid zijn om binnen de minuut dat ze op uw verkooppagina zijn te kopen. Anderen zullen echter meer overtuigd moeten zijn om tot aankoop over te gaan.
De waarheid is, dat mensen altijd denken aan redenen om NIET te kopen. De beste verkooppagina's geven antwoord op die redenen. Hier zijn enkele manieren om dat te doen.
Om bezoekers aan te spreken die niet zeker weten waarom ze nu zouden moeten kopen, kan door tijdelijk een korting te geven ze overtuigen om toch tot aankoop over te gaan. U kunt dit doen door gebruik te maken van een pop-up met bvb een kortingsbon. Als u expliciet hebt uitgelegd voor wie uw product is, dan zult u op elk bezwaar waarmee u klant zit het juiste antwoord hebben.

Als de prijs het probleem is, kunt u dit aanpakken door de waarde van uw product voor hen te benadrukken, en door gebruik te maken van enkele van de prijsstrategieën die we iets later zullen bespreken.

En als ze u niet vertrouwen, dan kunt u dit aan de hand van social proof of testimonials bewijzen.

10. Bewijs dat bezoekers u kunnen vertrouwen


Wist u dat 90% van de bedrijven alleen kopen van bedrijven die zij vertrouwen? En dat 78% van de consumenten naar A merken zullen grijpen omdat ze er meer vertrouwen in hebben als B merken, ook al zijn de A merken veel duurder.

Dat zijn slechts twee redenen waarom vertrouwen zo belangrijk is voor het maken van converterende verkooppagina's. Manieren om vertrouwen op te bouwen op uw verkooppagina zijn onder andere:

* Het bieden van bewijs van alle claims die u maakt, bijvoorbeeld onderzoek
* Getuigenissen van tevreden klanten in de kijker zetten
* Inclusief andere vormen van sociaal bewijs die helpen om uw reputatie te verbeteren, zoals social media vermeldingen en goedkeuringen van experts.
* Klanten gemoedsrust geven met een 30 dagen geld-terug-garantie

Wanneer u het vertrouwen van potentiële klanten hebt, dan is het zo veel makkelijker om aan hen te verkopen.

11. Afbeeldingen en video gebruiken


Klaar met het schrijven van uw verkooppagina? Niet zo snel - vergeet de impact van visuals niet.
Zoals het gezegde zegt, een foto zegt meer als 1000 woorden, wat moet de impact dan zijn van een goede video? Enorm!

Onderzoek over Video Marketing onthulde dat 81% van de bedrijven die video gebruikten in hun marketing een stijging van de verkoop rapporteerde. Andere video marketing statistieken tonen aan dat 84% van de consumenten een aankoop heeft gedaan na het bekijken van een video. Een goede manier om video op uw verkooppagina te gebruiken zonder de snelheid van het laden van uw pagina te verminderen, is om de video op het juiste moment te laten verschijnen en gebruik te maken van embedded video via youtube of vimeo.

12. Test of uw verkooppagina makkelijk leesbaar is


Zodra u uw inhoud klaar hebt om online te zetten, moet u ervoor zorgen dat uw publiek het gemakkelijk kan lezen. Een van de belangrijkste ontwerp tips voor elke sales pagina is om in blokken te werken. Dat maakt het lezen makkelijker en zorgt ervoor dat de content aangenaam is om door te nemen.

De beste verkooppagina's zijn inclusief:

* Een combinatie van korte en lange lijnen
* Veel paragrafen
* Lijsten, meestal met opsommingstekens
* Subrubrieken
* Citaten


U kunt deze accentueren door design-elementen toe te voegen, zoals kaders en contouren. 

13. Elimineer afleiding

Als u wilt dat bezoekers zich enkel focussen op uw verkooppagina, moet u alle afleiding van uw pagina verwijderen en bezoekers inspireren om door te klikken en zo een aankoop te doen.
De beste voorbeelden van verkooppagina's hebben geen sidebars, en hebben vaak minimale kop- en voetteksten, of helemaal geen kop- en voetteksten. Alles wat op de pagina staat is gerelateerd aan wat de site probeert te verkopen.

Hier is een voorbeeld van onze verkooppagina

Alle opties in het hoofdmenu zijn verwijderd, behalve het logo dat naar de homepage linkt, en er is nergens anders voor de lezer om naartoe te gaan, behalve om verder te lezen en zich aan te melden voor een online cursus. 

14. Ontwerp een dynamische lay-out


Dat wil zeggen, zorg dat je verkooppagina's er aangenaam uitzien om te bekijken.
bijvoorbeeld:

* Varieer de plaatsing van afbeeldingen zodat ze niet allemaal aan dezelfde kant van de pagina staan
* Breek de pagina op met verschillende opmaakelementen en stijlen


Doe dit, en uw pagina is visueel interessanter en houdt bezoekers bezig. Hoe langer ze betrokken zijn, hoe groter de kans dat u de verkoop realiseert. 

15. Gebruik Responsive Design


Met mobiele apparaten die verantwoordelijk zijn voor 60% van het vakantie winkelverkeer en 42% van de vakantieaankopen, moet u ervoor zorgen dat uw verkooppagina nog steeds op kleine schermen werkt.
Dat is waar responsive design in het spel komt. Het zorgt ervoor dat uw pagina's groter of kleiner worden - en er nog steeds goed uitzien - ongeacht de grootte van het scherm dat uw bezoeker gebruikt.

Zoals u kunt zien op onze verkooppagina's 

16. Maak een duidelijk aanbod dat aanzet tot actie


Tot slot moet uw verkooppagina een duidelijke oproep tot actie hebben ook wel Call to action genoemd.
Vergeet niet dat uw bezoekers alleen geïnteresseerd zijn in WIIFM (wat zit er voor mij in?), dus nu is uw kans om het hen opnieuw te vertellen. Het is de zin die de deal voor u gaat verzegelen.

17. Gebruik meerdere oproepen tot actie


Kijk naar een willekeurige verkooppagina, en je zult waarschijnlijk minstens drie CTA-knoppen zien, misschien zelfs meer, afhankelijk van de lengte van de pagina.

Het doel is om het gemakkelijk te maken voor bezoekers om te kopen op welk punt ze overtuigd raken. Op zijn minst heb je een CTA-knop bovenaan de pagina waar je koptekst en samenvatting staat, en aan het einde van de pagina, voor mensen die helemaal tot aan de onderkant van de pagina lezen, maar je neemt ook een knop op waar je een dwingende reden geeft om te kopen.
Onze eigen verkooppagina's heeft er verschillende. Afgezien van de bovenkant en onderkant van de pagina, zijn er CTA's naast de getuigenissen, de lijst met functies en enkele van de belangrijkste voordelen.

18. Maak het dringend


Als u echt wilt dat uw verkooppagina als een gek wordt geconverteerd, moet u gebruik maken van urgentie. Mensen hebben een hekel aan het missen van iets, en een in de tijd beperkt aanbod zorgt voor de angst om een unieke kans te missen, dat resulteert in meer conversies en verkoop.

En dan is er nog de schaarste aan urgentie, waarbij het aanbod beperkt is. Amazon maakt altijd gebruik van schaarste door de nadruk te leggen in het rood op producten die op het punt staan uitverkocht te worden, of door te laten zien wanneer deals bijna volledig ten einde zijn.

U kunt hetzelfde doen op uw verkooppagina door gebruik te maken van een on-page countdown, of door gebruik te maken van een countdown popup.

19. Gebruik Exit-Intent.


Soms hebben bezoekers een beetje extra hulp nodig, of kunnen ze de informatie die ze zoeken niet vinden. Wanneer dit gebeurt, kunt u de verkoop opslaan door hen te vragen contact met u op te nemen voordat ze de site verlaten.

Een van de beste manieren om dat te doen is het gebruik van Optin Exit-Intent technologie, die detecteert wanneer mensen op het punt staan om te vertrekken en toont uw campagne op precies het juiste moment.

We gebruiken het hier op onze site om bezoekers die al een tijdje aan het browsen zijn, aan te moedigen om ons hun vragen te stellen of om mensen attent te maken van onze gratis video reeks. 


 Dat is alles! Door deze tips in de praktijk te brengen, ziet u een boost in uw conversies en uw resultaat.



Volg ons op Facebook en deel dit artikel op jullie tijdlijn, dank... groeten David

Producten verkopen via Facebook
Facebook gebruiken voor je marketing?

Wilt u meer klanten?

Genereer meer omzet en meer winst via:

  • Gerichte campagnes via social media 
  • Content creatie voor Facebook & site
  • Online jaarprogramma's
  • Ontwikkeling van originele Video-Content

 

mediaspot op youtube

 

Hulp nodig?

Wilt u bekijken of we uw verhaal bij uw klanten kunnen brengen?

Stel uw vraag en we helpen u verder...

Uw adres ontbreekt.
Uw email adres ontbreekt.
Invalid Input
Uw bericht ontbreekt.
Invalid Input

logo m

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ombeekhof 49
9040 Gent, België
BE 0818.942.195

Netwerk

Mediaspot BVBA © 2019 · Wettelijke vermeldingen · Aanmelden · Webdesign Galia