fbpx

Klanten zoeken via het internet

In 2007 bereikte Google 438 miljard zoekopdrachten gedurende het hele jaar. Tien jaar later, in 2017, ontving Google 100 miljard zoekopdrachten per maand.
Door de drastische verandering in consumentengedrag is het zoeken op het internet een lange weg afgelegd.
In plaats van alleen zoekmachines te gebruiken om vragen te beantwoorden, zoeken we naar de dichtstbijzijnde winkel. Of we zoeken klantenbeoordelingen op voor producten die we overwegen aan te schaffen. We hebben zelfs stemassistenten om te helpen met ons zoeken! Bedrijven moeten zich twee vragen stellen: hoe zoeken klanten naar mijn bedrijf en vinden ze het überhaupt?
Vandaag gaan we die vragen beantwoorden als we kijken naar de algemene verandering in het zoekgedrag van consumenten.

Locaal zoeken zal blijven stijgen

Terwijl consumenten websites gebruiken om bedrijven 63 procent van de tijd te vinden of te benaderen, vertrouwen ze nog steeds sterk op zoekmachines om uw bedrijf te vinden. We hebben de laatste jaren een gestage toename van de lokale zoekacties gezien en dat vertraagt niet snel. Veel consumenten gebruiken zelfs niet eens meer "in de buurt van mij" wanneer ze op zoek zijn naar een lokaal bedrijf, simpelweg omdat ze al verwachten dat hun zoekresultaten gelokaliseerd worden en wanneer ze zoeken naar een lokaal bedrijf, zijn uw locatie en kantooruren de meest gewenste resultaten. Als dat u niet overtuigt van het belang om lokaal gevonden te worden via zoekmachines, dan weten we niet wat er gebeurt. Als u problemen ondervindt, kunnen de lokale servicesadvertenties van Google (voor bedrijven die thuisdiensten aanbieden) en het nieuwe lokale Facebook-platform het voor consumenten gemakkelijker maken om uw bedrijf te vinden en met uw bedrijf te communiceren.

We zien een verschuiving naar Voice Search

We hebben het belang van slimme sprekers genoemd en het optimaliseren van uw bedrijf voor hen. Nu is het tijd om dat te doen. Een groot percentage van de consumenten maakt dagelijks gebruik van voice search, van 40 procent van de volwassenen tot maar liefst 55 procent van de tieners. En zelfs als het voor anderen geen alledaagse gewoonte is, heeft minstens 60 procent van de mensen de afgelopen maanden slimme luidsprekers of virtuele assistenten gebruikt.

Dus, waar gebruiken consumenten voice search voor?

Nou, sommige mensen gebruiken voice search voor precies dat: zoeken! Nog niet zo lang geleden was 25 procent van alle Bing zoekopdrachten voice search. Anderen winkelen echter met hun stemassistenten. Veel consumenten gebruiken voice search om items aan hun winkelwagen toe te voegen om later te bekijken, maar 57 procent van de consumenten heeft een item besteld via voice search.
Bovendien geeft een vierde van die consumenten ergens tussen de 100 en 199 euro per aankoop uit, dus zorg ervoor dat uw bedrijf geoptimaliseerd is voor voice!

Consumenten zijn altijd op zoek naar beoordelingen

We weten al dat recensies uw bedrijf kunnen maken of breken. Dat komt omdat klanten echt willen weten wat andere mensen over uw bedrijf denken. In feite leest 97 procent van de klanten die op zoek zijn naar lokale bedrijven online reviews om zich een mening te vormen. Meer klanten gebruiken ook de zoektermen "vermijden" en "is __het waard?" op Google om zich te ontdoen van slecht beoordeelde bedrijven of producten. We maken ons allemaal schuldig aan de wroeging van de koper, dus in plaats van die trend voort te zetten, onderzoeken klanten grondig om ervoor te zorgen dat ze volledig tevreden zijn. Zorg er dus voor dat uw bedrijf up-to-date is met beoordelingen en transparant is over uw producten en diensten!

Mobiel zoeken is nog steeds relevanter

Heb je ooit gemerkt dat het aantal mensen op hun telefoon tijdens het winkelen in een winkel? Waarschijnlijk vergelijken ze de prijzen van artikelen online of lezen ze reviews van producten. Dit is niets nieuws en retailers zoals MEDIAMARKT weten dit. In feite, vonden ze dat 75 procent van hun digitale shoppers hun consumentenreis beginnen op mobiele telefoons. Mensen hebben liever het gemak en de snelheid van het zoeken op hun mobiele apparaten in plaats van het gebruik van hun computer. 


Dus, waar beginnen consumenten dan met mobiel zoeken?

49 procent start op zoekmachines
32 procent start op websites
19 procent start op apps
Omdat de uitgaven voor mobiel zoeken naar verwachting in 2019 bijna 25 miljard euro zullen bedragen, moeten bedrijven hun websites nu al optimaliseren voor mobiel.

Laatste gedachten

Omdat er voortdurend nieuwe trends en technologieën ontstaan, zal het consumentengedrag nooit hetzelfde blijven.

U moet op de hoogte blijven van deze trends, anders kunt u potentiële klanten niet bereiken. Omdat zoeken slechts één aspect van consumentengedrag is dat volgend jaar zal veranderen, moet u gedurende 2019 op de hoogte blijven van nieuwe trends in consumentengedrag! Wij kunnen jullie op de hoogte houden met onze tips.

Klanten zoeken als zelfstandige
Verkopen via Facebook

Wilt u meer klanten?

Genereer meer omzet en meer winst via:

  • Gerichte campagnes via social media 
  • Content creatie voor Facebook & site
  • Online jaarprogramma's
  • Ontwikkeling van originele Video-Content

 

JA! Vertel meer...

Hulp nodig?

Wilt u bekijken of we uw verhaal bij uw klanten kunnen brengen?

Voor een snelle chat gebruikt u de chatknop.

Uw adres ontbreekt.
Uw email adres ontbreekt.
Invalid Input
Uw bericht ontbreekt.
Invalid Input

logo m

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ombeekhof 49
9040 Gent, België
BE 0818.942.195

Netwerk

Mediaspot BVBA © 2018 · Wettelijke vermeldingen · Aanmelden · Webdesign Galia