Mediaspot is een ervaren bedrijf gelegen in Sint-Amandsberg bij Gent met videomarketing als core business. We staan garant voor een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Wat begonnen was als een eenmanszaak door David Boone in 1996 is uitgegroeid tot een vennootschap in 2009. Na de oprichting in 2009 werden de activiteiten al snel uitgebreid met green-key opnames, 3D animatie, event-films, video-captaties en webdesign. Mediaspot is zich dan ook beginnen specialiseren in online-marketing en Youtube advertising waar vandaag de dag de focus ligt.
Mediaspot heeft een netwerk van interessante samenwerkingsverbanden om naar een optimaal eindresultaat te werken, op maat van de klant. In dit netwerk bevinden zich kleppers in het vak zoals Peter Gillis (die reeds productiewerk verrichtte voor ondermeer K3, VTM, VRT, Humo's Rock Rally, Eurosong, X-Factor, en vele anderen), Kurt Burgelman (BiezeBaaze en tevens auteur-componist voor Mega Mindy en andere Studio100-producties), en een rits aan sterke stemmen waaronder Dieter Troubleyn (bekend als stemacteur uit ondermeer de Vlaamse versies van Robots, Charlotte's Web, Madagascar en Rango).
We Bring Your Story to Your Audience! We brengen jouw verhaal naar jouw klanten!
Hallo, ik ben David Boone, sinds 1996 zelfstandig ondernemer, en dit is mijn verhaal.
In mijn jeugd, was ik steeds bezig met video. Op mijn 14de zag ik in een tijdschrift een artikel over een genlock. De meeste weten zelf niet wat een genlock is, het is een toestel dat computerbeelden, vb titels mixt met video. Werd toen gebruikt bij TV stations en de betere productiehuizen hadden die toen dertijd ook wel eentje. Ik was er zo van onder de indruk dat ik onmiddellijk wist wat ik later wou gaan doen. Ik ging videos maken en mijn eigen studio hebben. Dat was op mijn 14 jaar mijn droom! Als ik terugblik, wist ik toen al wat ik wou.
Enkele jaren later toen ik moest beslissen wat ik op school ging studeren, kreeg ik veel tegenwind van alle mensen die me lief hadden. Ik kreeg argumenten van 'Denk jij dat je met filmpjes maken uw rekeningen gaat kunnen betalen' tot ' Doe een echte job, leer een stiel en ga voor een groot bedrijf werken' Dan ben je zeker van je maandelijks inkomen en bouw je aan je pensioen!' Dat waren de zaken die ik naar mijn kop gesmeten kreeg. Ik heb toen geluisterd naar mijn ouders en ben een stiel gaan leren en ben dan ook gaan werken voor een groot bedrijf. Maar na enkele maanden wist ik al dat ik dat niet voor de rest van mijn leven ging blijven doen. Heb toen besloten om avondschool te volgen, heb zo de nodige kennis vergaard, en ben dan zelfstandig geworden. Dat was voor mij de beste keuze.
Wat ik geleerd heb uit die eerste periode uit mijn leven is dat je je hart moet volgen. Niet mag ingaan op de meningen van anderen en je er dan ook niet mag door laten beïnvloeden. Je moet doen wat jij denk dat je het beste kunt, in mijn geval was dat filmpjes maken.
Mijn eerste uitdaging was, hoe geraak ik aan klanten? Héél belangrijk, want geen klanten is geen business. Het was toen 1996, het internet stond toen nog wat in zijn kinderschoenen, google was bezig aan zijn opstart en van facebook en andere sociale media was nog geen sprake. Al rap wist ik welke klanten ik wou. Ik ging mij richten op huwelijken, dus ik ging huwelijksfilms maken!
De eerste vraag was dan ook, hoe kan ik die groep mensen bereiken? De meest voor de hand liggende marketing strategie was een huwelijksbeurs. In die tijd werd er jaarlijks een huwelijksbeurs georganiseerd in de casino van Gent. Gemiddeld kwamen er een 10000 koppels naar die beurs! Chakka, daar heb je mijn toekomstige klanten!
Een probleem was al opgelost, het volgende waar ik moest aan denken was reclame, en hoe ik het verschil kon maken met de 10 andere standhouders die ook trouwvideos maakten. Enkele ervan waren al oude rotten in het vak en zagen mij als groentje, toch ook al als concurrentie aan.
Hoe reclame maken was toen mijn eerste zorg en welke prijs plak ik op mijn diensten?
Ik begon eerst mezelf enkele vragen te stellen: Wat doet een bezoeker op zo'n beurs? Info vergaren? Effectief diensten en producten kopen ? Dat waren de 2 hoofdzaken die me bezighouden.
Eén belangrijk punt was natuurlijk, ik wil me zo bekent mogelijk maken naar die mensen. Als er 10000 koppels naar die beurs komen, is het geen goed idee om als strategie direct sales te proberen. Dat zou te tijdrovend zijn en je zou veel andere potentieel klanten zien verdwijnen in de massa. Geen goed idee.
Na een nachtje erover te slapen kwam ik met een vraag naar mezelf! Hoe kan ik ervoor zorgen dat een klant die alle informatie en folders die ze krijgen en vergaren in een plastieken zak mijn foldertje eruit halen zodra ze thuis komen? Je moest opvallen, maar iedereen probeerde een mooi foldertje aan de potentiële klant te geven in de hoop het verschil te kunnen maken.
Heb me toen achter de computer gezet en ben beginnen ontwerpen. Na uren ontwerpen kwam ik toen een ontwerp dat leek op een clapbord welke gebruikt worden in de film business.
Was leuk ontwerp, maar gaat mijn ontwerp door de mensen opgepikt worden en uitspringen tov mijn conculega's? Ik denk het niet!
Toen kwam er een ingeving, trouwen is liefde en passie, passie is vrijen met liefde.
Nu wist ik het, ik plaats op elke folder een condoom, eronder een spreukje en een duidelijke grappige bootschap.
Chakka, dat was het, heb toen in totaal zo'n 5000 folders beplakt met condooms.
En mijn strategie werkte, mijn eerste beurs was een succes. Tijdens het beursweekend zelf verkocht ik al tientallen trouws en achteraf volgden er nog velen.
Bij navraag bleek dat mijn strategie werkte, alle potentiele klanten namen thuis mijn folder uit hun zak en lieten zo geen kans aan de concurrentie.
Wat hebben we hieruit geleerd?
Marketing + goed product of dienst is ALLES!