fbpx

Succes of falen?

Wist u dat er tien kritieke gebieden zijn die grotendeels bepalend zijn voor het succes of falen van uw bedrijf? Hoe duidelijker u op elk van deze gebieden bent, hoe beter de beslissingen die u neemt en hoe beter de resultaten die u behaalt. Laten we eens snel naar elk van deze gebieden kijken. 

1 Belangrijkste doel - Klanten creëren

Wat is het doel van een bedrijf? Veel mensen denken dat het doel van een bedrijf is om winst te maken, maar ze hebben het mis. Het werkelijke doel van een bedrijf is het creëren en behouden van klanten.  En 50 procent van uw tijd, inspanningen en uitgaven moet gericht zijn op het creëren en behouden van klanten op een of andere manier. 

2 Belangrijkste maatstaf - Klanttevredenheid

De belangrijkste maatstaf voor zakelijk succes is klanttevredenheid. Uw vermogen om uw klanten zo tevreden te stellen dat zij: van u kopen in plaats van iemand anders en steeds weer van u kopen zijn de belangrijkste factoren voor groei en winstgevendheid.

3 Het beproefde systeem voor het creëren van een succesvol bedrijf
Succes laat sporen na. Met andere woorden, als u de stappen die andere succesvolle ondernemers hebben genomen, bestudeert - en volgt - kunt (en zal) u succes boeken.


4 Laat uw bedrijf groeien
De belangrijkste voorwaarde voor vermogensopbouw en zakelijk succes is dat u op de een of andere manier waarde toevoegt. Alle rijkdom komt voort uit het toevoegen van waarde. Alle bedrijfsgroei en winstgevendheid komt voort uit het toevoegen van waarde. 

Elke dag moet u op zoek zijn naar manieren om meer waarde toe te voegen aan de klantervaring.


5 Belangrijkste focus - De klant (altijd)
De belangrijkste persoon in elke business is de klant. U moet zich te allen tijde richten op de klant. Ook al zijn klanten wispelturig, ontrouw, veranderlijk, ongeduldig en veeleisend - net als u.
Toch moet de klant centraal staan bij alles wat u in het bedrijfsleven doet.

6 Verhouding tot waarde en bijdrage
In het leven, op het werk en in het bedrijfsleven wordt u altijd beloond in directe verhouding tot de waarde van uw bijdrage aan anderen, zoals zij die zien. De focus op de uiterlijke bijdrage, aan uw bedrijf, uw klanten en uw gemeenschap, is de centrale vereiste voor u om een nog waardevoller persoon te worden, op elk gebied.
De belangrijkste vraag die u stelt, om een probleem op te lossen, een obstakel te overwinnen of een bedrijfsdoel te bereiken, is: "Hoe? Topmensen stellen altijd de vraag "Hoe?" en handelen dan op basis van die antwoorden.


7 Belangrijkste strategie - Continue verbeteren
In een wereld van snelle veranderingen en voortdurende agressieve concurrentie, moet u voortdurend verbeteren op elk gebied van uw zakelijke en persoonlijke leven. Zoals het gezegde "Stilstaan is achteruit gaan!"


8 Het belangrijkste in het bedrijfsleven is de cashflow.
Cashflow is naar het bedrijf als bloed en zuurstof zijn naar de hersenen. U kunt elke activiteit efficiënt laten werken in uw bedrijf, maar als uw cashflow is afgesneden om welke reden dan ook, kan het bedrijf sterven, soms zelfs heel snel.

9 Elk bedrijf moet groeien.
Groei moet het doel zijn van al uw bedrijfsactiviteiten. U moet als doel hebben om elk jaar 10 procent, 20 procent of zelfs 30 procent te groeien. Sommige bedrijven groeien 50 procent en 100 procent per jaar, en niet toevallig. De enige echte groei is winstgroei. Winstgroei is altijd meetbaar. Dit is de werkelijke hoeveelheid geld die het bedrijf elke maand, elk kwartaal en elk jaar overhoudt boven de totale kosten en uitgaven van het runnen van een bedrijf.

10 Groeiplan
U moet een groeiplan hebben voor het aantal nieuwe leads dat u aantrekt en voor het aantal nieuwe klanten dat u uit die leads haalt. U moet een groeiplan hebben voor verkoop, omzet en winstgevendheid. Als u niet doelbewust plant voor continue groei, stagneert u automatisch en begint u achterop te raken.

Groei is geen toeval, dus u moet uw groeiplan plannen en in kaart brengen als u wilt dat uw bedrijf een mooie toekomst tegemoet gaat.

Op naar uw bedrijfssucces,



Volg ons op Facebook en deel dit artikel op jullie tijdlijn, dank... groeten David


Belang van goede klant relaties!
Georganiseerd werken in je bedrijf!

Wilt u meer klanten?

Genereer meer omzet en meer winst via:

  • Gerichte campagnes via social media 
  • Content creatie voor Facebook & site
  • Online jaarprogramma's
  • Ontwikkeling van originele Video-Content

 

mEER INFORMATIE

 

Hulp nodig?

Wilt u bekijken of we uw verhaal bij uw klanten kunnen brengen?

Suur een mail naar hello@mediaspot.be en we beanwoorden uw vraag zo snel mogelijk.

logo m

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ombeekhof 49
9040 Gent, België
BE 0818.942.195

Netwerk

Mediaspot bv. © 2023 · Wettelijke vermeldingen · Aanmelden · Webdesign Galia