fbpx

Verkopen via Facebook

Bij Facebook marketing draait het altijd om je doelen te halen die je vooropgesteld hebt in je marketing plan. Ongeacht of je een blogger, muzikant of bedrijf bent. 

Je Facebook-pagina en de marketing activiteiten die je uitvoert op het ecosysteem van Facebook moeten worden gezien als een verlengstuk van je blog. Dus de tactiek die je misschien al doet op je blog moet je aanpassen naar de normen van Facebook om zo je doelgroep te bespelen.

Er zijn veel doelen die je voor jezelf kunt stellen voor je Facebook marketing. Doelen kunnen zijn: het verbeteren van de klantenservice, het verminderen van traditionele marketingkosten en het verbeteren van de klantenwerving.

Om het hier eenvoudig te houden heb ik 3 kerndoelen en 25 marketingtactieken die je kunt uitvoeren op je Facebook-pagina die ervoor zorgen dat je blog blijft groeien en je bedrijf een hoge vlucht neemt.

3 Hoofddoelen voor Facebook Marketing


Het verhogen van Facebook likes -
denk aan dit als een extra troef die vergelijkbaar is met het bouwen van je e-mail abonnee database voor je blog of bedrijf.
Verbeter Engagement - Dit is waar je abonnees en fans volgers kunnen worden. Je geeft ze constant content die ervoor zorgt dat ze transformeren van een geïnteresseerde fan tot een zeer betrokken fan.
Verhoog de verkoop - Aan het einde van de dag zijn 'likes' leuk en betrokkenheid is goed, maar je moet wel actie ondernemen om ervoor te zorgen dat er iets gebeurt, dus zorg voor een CTA (Call to Action). 

25 Facebook Marketing Tips & Tactieken


Deze sectie bevat de meervoudige en diverse tactieken voor het bereiken van 3 belangrijke doelen: het verhogen van Facebook likes, het verbeteren van de betrokkenheid en het verhogen van de verkoop. Wat in gedachten moet worden gehouden is dat de eerste twee doelen stapstenen zijn in het proces van het bereiken van het uiteindelijke doel, verkoop van jouw product of dienst die jij als blogger levert. 

10 Tips om Facebook 'likes' en abonnees op Facebook te vergroten


Facebook 'likes' zijn slechts een recent fenomeen in de geschiedenis van marketing. Het verwerven van Facebook 'likes' is een nieuwe en opwindende extra tactiek om je content, nieuws en ideeën te verspreiden als aanvulling op je e-mail marketing. Facebook kan je e-mail marketing niet vervangen, maar kan wel extra waarde toevoegen in je online-marketing.

Hoe kom ik aan die Facebook 'likes'?


1 Door bestaande e-mail klanten te laten weten dat je een Facebook-pagina hebt en hen te vragen om je pagina te bezoeken en te liken. Door ze een link te geven waar ze enkel moeten op klikken maak je het voor hen makkelijk en verlaag je de drempel. Met andere woorden, laat ze niet 'denken'. Maak het gemakkelijk.


2 Nodig vrienden uit om je pagina te 'liken' als je nog geen likes hebt.


3 Embed een "Facebook social plugin" op je blog in de buurt van de bovenkant die de functionaliteit biedt voor lezers om je pagina te 'liken'.


4 Maak een landingspagina aan als je welkomstpagina die 'likes' aanmoedigt en die goed zichtbaar en voor de hand liggend is.


5 Maak een Facebook onthullingspagina aan om toegang te geven tot exclusieve content, maar alleen wanneer je de pagina 'leuk vindt'. Deze exclusiviteit kan hen het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de 'club' op een heel eenvoudig niveau.


6 Biedt ze via e-mail een GRATIS geschenk of PDF aan om je pagina te 'liken'.


7 Link naar je Facebook pagina in je e-mail nieuwsbrief banner. Dit kan bovenaan rechts op je pagina zijn, maar ook onderaan de nieuwsbrief. Het aanbieden van verschillende opties is veel effectiever dan slechts één.


8 Word lid van Facebook-groepen in je interesse categorieën - en post een blogbericht dat het verkeer naar jouw fan pagina zal leiden om zo met je in contact te kunnen komen op Facebook.


9 Verzamel e-mails voor je e-mail marketing database op je Facebook-pagina. Je moet er rekening mee houden dat e-mail misschien ouderwets is, maar het werkt op grote schaal en dat zal niet snel veranderen. Dus maak het gemakkelijk voor mensen om zich per e-mail in te schrijven. Zodat ze nieuws en updates van je blog berichten ontvangen.


10 Zorg voor een RSS link in Facebook om potentiële klanten de mogelijkheid te geven om zich in te schrijven op je Blog.


Er is één ding om in gedachten te houden met Facebook 'likes' en dat is dat Facebook niet iedereen nieuwsfeeds updates geeft. Momenteel is dit slechts 4 tot 6% die je pagina 'leuk vinden'. Facebook gebruikt een algoritme genaamd "EdgeRank" dat bepaalt welke fans jouw pagina updates ontvangen. Het wordt bepaald aan de hand van de mate van de betrokkenheid van je fan.


De kracht van Facebook marketing is dat het je content versterkt, niet alleen voor je fans, maar ook voor de vrienden van je fans. 


10 Tips om de betrokkenheid op je Facebook-pagina te vergroten


Er zijn vele manieren om de betrokkenheid te verbeteren. Content is één van de meest effectieve manieren om je nieuwe 'fans' die je pagina leuk vinden, te boeien. Engagement kan beginnen met je 'like' actie op Facebook. Er zijn andere hogere niveaus van betrokkenheid met het einddoel om bezoekers naar je blog van volgelingen naar "fans" te brengen en een emotioneel lid van je Facebook pagina te worden.

Wat zijn andere manieren om de betrokkenheid te vergroten?
10 Tips om de betrokkenheid te vergroten


1 Voer enquêtes uit met behulp van de standaard functie 'Questions' van Facebook om je publiek te betrekken bij iets waardoor ze daadwerkelijk iets doen.

2 Implementeer 'derde partij' enquête tools. Een geweldige tool is 'Survey Monkey', die veel meer functionaliteit biedt dan de basisfunctie "Questions" van Facebook.

3 Neem Twitter op in je menu. Dit is beschikbaar als standaardinstelling op je Facebook-fanpagina en biedt een extra kanaal voor mensen te betrekken.

4 Omdat Facebook een real time media is, kunt je de laatste evenementen, nieuws over interessante onderwerpen in jouw branche of niche publiceren. In essentie is het een real time sharing tool die mensen op de hoogte brengt over het laatste 'heetste' nieuws.

5 Update je Facebook 'Page' met je blogberichten direct na publicatie

6 Reageer tijdig op alle reacties op je Facebook-pagina

7 Doe een wedstrijd op Facebook

8 Plaats je YouTube-video's op je Facebook-pagina. Dit is een ander distributiepunt voor je YouTube-video's.

9 Embed je Slideshare-presentaties op je Facebook-pagina (Slideshare is een social media website die je PowerPoint-presentaties omzet in een slideshow op het web). Plak gewoon de link en je Slideshare-presentatie wordt geïntegreerd in Facebook.

10 Foto's op evenementen kunnen worden geüpload naar Facebook die je merk vermenselijken en personaliseren. Mensen houden gewoon van foto's op Facebook en dit zorgt voor een diepere betrokkenheid bij je prospects en klanten. Dus meng je media door elkaar en dit kan een uitdaging zijn voor een 'tekst' blogger. Dus denk als een uitgever en publiceer je content op zoveel mogelijk plaatsen met zoveel mogelijk multimedia als tijd en middelen dit toelaten. 

5 Tips voor verkoop op Facebook


Uiteindelijk is het doel het verhogen van de omzet. Je hebt de prikkels en tactiek gegeven om ze te laten genieten van je pagina en fan te worden. Je hebt ze vervolgens ingeschakeld met een lage mate van betrokkenheid van het lezen van je blogbericht updates op jouw Facebook-pagina of het reageren op een enquête of een opiniepeiling. Het is nu tijd om tot actie over te gaan in je Facebook marketing plan. Het is nu de moment om zelf iets aan te bieden via jouw Facebook pagina. Hier heb je 5 tips wat je kunt doen.


1 Gebruik een advertentie dat is ingesteld naar je landingspagina welke toegang geeft tot een voucher die kan worden afgedrukt of zelfs per e-mail kan worden verzonden. Je prospect kan zo in jouw winkel een korting krijgen op een product of dienst.

2 Overweeg een F-Commerce functie - converteren en verkopen binnen de Facebook 'Page' zonder dat de klant ooit Facebook hoeft te verlaten. Dit zal de conversie verhogen. Elke klik of extra pagina in het proces verlaagt je conversiepercentages met 15%.

3 Zorg voor een link op je Facebook-pagina naar jouw online winkel

4 Link naar de Apple store die je PDF kan bevatten of als je muzikant bent naar je muziek.

5 Link naar de Amazon winkel waar klanten je boek of je Kindle ebook online kunnen kopen.

Dus welke van deze 25 Facebook marketing tips kan jij vandaag nog implementeren?



Volg ons op Facebook en deel dit artikel op jullie tijdlijn, dank... groeten David


18 manieren om klanten te vinden!
Klanten zoeken via het internet

Wilt u meer klanten?

Genereer meer omzet en meer winst via:

  • Gerichte campagnes via social media 
  • Content creatie voor Facebook & site
  • Online jaarprogramma's
  • Ontwikkeling van originele Video-Content

 

mEER INFORMATIE

 

Hulp nodig?

Wilt u bekijken of we uw verhaal bij uw klanten kunnen brengen?

Suur een mail naar hello@mediaspot.be en we beanwoorden uw vraag zo snel mogelijk.

logo m

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ombeekhof 49
9040 Gent, België
BE 0818.942.195

Netwerk

Mediaspot bv. © 2023 · Wettelijke vermeldingen · Aanmelden · Webdesign Galia