Wat doet een online-marketeer?
Online marketing is een overkoepelende term die wordt gebruikt om verschillende vormen van marketing te beschrijven die online worden gedaan. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, Web Design en Ontwikkeling, zoekmachine optimalisatie (ook bekend als SEO), en Google Adwords, Facebook/Instagram reclame, en (YouTube) video advertising.
Digitale marketing stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van verschillende online kanalen om hun klanten en potentiële klanten beter te bereiken. Het brengt de nieuwste marketing tools, technologie en trends bij elkaar en gebruikt ze om bedrijven van alle soorten en maten te helpen om hun klanten en potentiële klanten effectief te bereiken.
Elk kanaal is ontworpen voor verschillende doelgroepen en biedt verschillende targeting methoden.
Bijvoorbeeld, Facebook reclame biedt de mogelijkheid om mensen te bereiken door demografie, psychografie en online surfgedrag. In wezen werkt het goed om bewustzijn te genereren (de gebruiker wist nooit dat dit bestond, maar ik zou geïnteresseerd kunnen zijn), interesse (gebruiker kan hebben geweten dat dit bestond, maar nu ben ik geïnteresseerd), en zelfs verlangen naar een product of dienst. Dit is onderdeel van de T.I.P.S marketingtrechter.
Google AdWords, aan de andere kant, kan worden gebruikt om potentiële klanten te vinden die actief op zoek zijn om NU te kopen op basis van hun zoekopdrachten of om gewoon bewustzijn en interesse te genereren (display en video-advertenties).
De realiteit is dat dankzij nieuwe technologie, mensen nu meer tijd online doorbrengen dan ooit tevoren. De gemiddelde persoon brengt twee keer zoveel tijd online door als 10 jaar geleden, wat betekent dat de manier waarop mensen winkelen voor producten en diensten is veranderd. Het feit is dat offline marketing niet meer zo effectief is als vroeger, wat de reden is waarom online marketing zo'n populaire optie is geworden voor veel merken.
Effectieve marketing gaat over het verbinden met je publiek op het juiste moment en de juiste plaats - vandaag de dag is dat online.
Met meer en meer merken die op zoek zijn naar effectieve digitale marketing, is de behoefte aan digitale marketing consultants op een historisch hoogtepunt. Er is een grote behoefte aan marketing consultants die bekwaam en ervaren zijn binnen een scala van online marketing methoden, van sociale media tot display advertising.
Marketing consultants zijn zo gewild omdat ze helpen om de kloof tussen bedrijven en de online wereld te overbruggen, hen te helpen om hun producten, diensten en merk op de juiste manier op de markt te brengen.
Dat zijn de basisprincipes van online marketing, maar er is veel meer aan de hand dan dat.
Benieuwd wat een online marketeer eigenlijk doet?
De basisdefinitie van een online-marketeer is iemand die een hoogopgeleide professional is met specialistische training in online marketing, die weet hoe je consumenten op de juiste manier kunt benaderen om de resultaten te zien die een bedrijf nodig heeft. Er is een veel voorkomende misvatting in termen van wat een online marketeer doet, veel mensen veronderstellen dat ze omgaan met elk aspect van reclame, maar dat is niet het geval. Als je al ideeën voor je marketing hebt, dan zou je contact opnemen met een reclamebureau om die ideeën uit te voeren. Wat een online marketeer doet is werken met bedrijven, van startups tot grote bedrijven, om te bepalen welke methode het beste is om bestaande klanten en potentiële klanten aan te trekken en er voor te zorgen dat ze zich verbonden voelen aan jouw product of dienst.
Een online-marketeer maakt gebruik van het bestaande business model van het bedrijf om te overwegen wat voor marktpotentieel er is, en creëert vervolgens een marketing strategie die met succes moet werken voor het merk, zodat ze hun doelen bereiken. In termen van wat precies een online-marketeer zich op richt, dat hangt af van het bedrijf en haar behoeften. Hieronder staan enkele van de meer typische verantwoordelijkheden die online marketeers op zich kunnen nemen:
- Vind nieuwe mogelijkheden voor het bedrijf om met bestaande klanten in contact te komen en nieuwe klanten aan te trekken.
- Voer een evaluatie uit van bestaande marketing, zoals sociale media, SEO, e-mailmarketing en gebruik die om effectievere marketingmethoden te creëren.
- Verbeter de branding van het bedrijf zodat het beter aansluit bij klanten en potentiële klanten.
- Verbeter de betrokkenheid en communicatie van klanten, een geweldig hulpmiddel hiervoor is social media campagnes die verschillende social media platforms kunnen betrekken. (betaald en organisch)
- Coördineren van platforms voor content, zoals een blog en website landingspagina's, met behulp van SEO om ervoor te zorgen dat alle inhoud zoekmachine vriendelijk is en de pagina's en site hoog in Google en andere zoekmachines rangschikt .
- Beheer marketingcampagnes die worden uitgevoerd via e-mail, sociale media, mobiele marketing en lokale marketing.
- Gebruik analytics om succes te monitoren en ervoor te zorgen dat optimale resultaten worden bereikt. Op zijn minst zou dit Google Analytics, Google search console, en Heat map user tracking omvatten.
De rol van een online marketeer is vrij divers, omdat ze hulp bieden op veel verschillende gebieden van marketing en business. Zij adviseren, plannen en onderzoeken om ervoor te zorgen dat een bedrijf gebruik maakt van online marketing om de beste klanten op de juiste platforms te bereiken.
Welke vaardigheden zijn nodig om een goede online marketeer te zijn?
Net als in elke rol, om succesvol te zijn, zijn er bepaalde dingen die een online marketeer moet hebben om te slagen. Het gaat erom te weten hoe elk social media platform en digitaal kanaal met elkaar in verbinding staan en hoe deze verbindingen gebruikt kunnen worden om effectief een bedrijf op de markt te brengen. Met dat in gedachten blijft de vraag - welke specifieke vaardigheden heeft een succesvolle online marketeer nodig? Een belangrijk onderdeel van een online marketeer is het in staat zijn om gegevens te analyseren en analytics te gebruiken om te bepalen hoe goed de marketing van een bedrijf gaat en om actiegerichte aanbevelingen te doen. Om dit gemakkelijker te maken, is een hybride van technische en creatieve probleemoplossende vaardigheden van onschatbare waarde. Het is ook van vitaal belang dat online marketeers doelgericht zijn. Dit betekent niet alleen weten hoe je haalbare doelen kunt stellen, maar ook hoe je succes kunt meten als het aankomt op het behalen ervan. Bedrijven zijn altijd op zoek naar resultaten en daarom is het zo belangrijk om realistische doelen te kunnen stellen. Als een online marketeer onrealistische doelen stelt, zullen ze niet in staat zijn om ze te halen, wat hun klanten ontevreden zal achterlaten met de service die ze hebben ontvangen.
Daarom is het stellen van S.M.A.R.T. doelen belangrijk. Als het gaat om het begrijpen van strategie en tactiek, het eerste wat een online marketeer moet begrijpen is dat de twee niet hetzelfde zijn. Om een veelgevraagde online marketeer te zijn, is het belangrijk om een goede luisteraar te zijn. Dit is om een goed inzicht te krijgen in een bedrijf, de behoeften en eventuele problemen die het heeft; het is van cruciaal belang om te kunnen luisteren naar wat er wordt gezegd. Een goede online marketeer weet dat luisteren en meevoelen met de problemen van het bedrijf een essentiële vaardigheid is. Zelfs bedrijven die directe concurrenten zijn, zullen unieke verschillen hebben die niet direct te herkennen zijn. Alleen door tijd te investeren om een bedrijf grondig te begrijpen kan dit worden ontdekt. Een belangrijk onderdeel van de rol van een online marketeer is het verzamelen van gegevens, het organiseren van die gegevens, het verkrijgen van inzichten, en komen met aanbevelingen voor het bedrijf dat elk gebied van marketing in evenwicht brengt en prioriteit geeft aan de belangrijkste aspecten.
Ten slotte, om succesvol te zijn, moet een marketing consultant leiderschapsvaardigheden hebben en professioneel zijn in de manier waarop ze werken. Wanneer een marketingconsultant wordt ingehuurd, verwacht het bedrijf dat zij vertrouwen hebben in en professioneel zijn in de manier waarop zij hun werk doen. Niemand wil werken met een marketing consultant die zijn werk niet op een professionele en zelfverzekerde manier benadert, omdat dit suggereert dat ze een gebrek aan voldoende kennis en ervaring voor de job hebben.
Wie heeft de hulp nodig van een online marketeer en waarom?
Er bestaat geen twijfel over, online marketing kan ongelooflijk nuttig zijn voor bepaalde bedrijven, maar de vraag is hoe weet je wanneer je hun hulp nodig hebt en waarom? Laten we beginnen met wie de hulp van een online marketeer nodig heeft. Dit is iets wat we hierboven al hebben besproken - de mensen die de hulp van online marketeers nodig hebben zijn ondernemers. Online marketeers kunnen bedrijven van alle soorten en maten helpen, van kleine starters tot grote bedrijven; het is gewoon een kwestie van het vinden van de juiste strategie en tactiek voor de behoeften van elk individueel bedrijf. Bedrijven die kunnen profiteren van het werken met een online marketeer zijn bedrijven die.....
- Hun klantenbestand willen uitbreiden.
- De noodzaak om sterke, goed gedefinieerde online marketingdoelen te stellen.
- Een sterk marketingplan willen dat zich richt op zowel korte- als langetermijndoelstellingen.
- Hulp nodig hebben bij het meten van belangrijke analyses om de kans op succes te verbeteren.
- De relaties met klanten en potentiële klanten willen verbeteren.
- Willen uitbreiden naar nieuwe markten om in contact te komen met nieuwe klanten. Willen begrijpen hoe hun concurrenten zichzelf online vermarkten in relatie tot hun eigen positionering. (Concurrerende intelligentie)
Voor bedrijven kan de hulp van een online marketeer hen in staat stellen om hun bedrijf uit te breiden en nieuwe markten te veroveren, waardoor hun succes wordt verbeterd en hun inkomsten worden verhoogd. Voor bedrijven die niet over de vaardigheden en kennis beschikken om met hun eigen digitale marketingbehoeften om te gaan, kan het werken met een online marketeer hen helpen om ervoor te zorgen dat ze een sterke strategie hebben met doelstellingen die haalbaar zijn om te voldoen aan hun langetermijndoelstellingen.
Het internet is een cruciaal marketinginstrument in de technologie-gerichte wereld van vandaag de dag, dat is de reden waarom het zo belangrijk is dat bedrijven begrijpen hoe een online marketeer hen kan helpen om hun doelen te bereiken en hun bedrijf te brengen waar ze willen dat het gaat. Daar heb je het, een gids voor wat een digitale online marketeer doet en hoe ze bedrijven kunnen helpen om hun doelen te bereiken. In de huidige internet-geobsedeerde wereld van vandaag, is online marketing uitgegroeid tot een cruciaal instrument voor bedrijven, dat is de reden waarom de rol van een online marketeer nog nooit zo belangrijk geweest was. Online marketing kan een bedrijf in staat stellen om effectiever met hun klanten om te gaan, evenals het gemakkelijker bereiken van nieuwe potentiële klanten, waardoor het een populaire marketing keuze is voor bedrijven van alle soorten en maten.
Last but not least, een online marketeer besteedt een enorme hoeveelheid tijd aan het ontwikkelen van hun vak, zodat jij je kunt concentreren op wat je het liefst en beste kunt. Als je een gratis advies wilt neem dan contact met ons op.
Volg ons op Facebook en deel dit artikel op jullie tijdlijn, dank... groeten David