Wat is SEO marketing? SEO en marketingstrategie!
Als onderdeel van elke digitale marketingstrategie is Search Engine Optimization (SEO) een integraal onderdeel om klanten via online platforms naar je bedrijf te leiden. Effectieve marketing vereist dit.
SEO is een verzameling van technieken die gericht zijn op het optimaliseren en verbeteren van je website zodat je hoger in de zoekresultaten geraakt. Zodat er meer bezoekers op je website komen, waardoor je mogelijks meer klanten kunt genereren.
Hoe maak je een SEO strategie
Vergeet wat je denkt dat je weet over SEO en wordt ervan bewust dat het steeds evolueert. Naarmate het gedrag van gebruikers en de mogelijkheden van zoekmachines zich in de loop der tijd ontwikkelen, komen en gaan standaarden in een oogwenk.
Ervan uitgaande dat je SEO kunt overslaan en gewoon bezoekers op je website kunt krijgen is bijna onmogelijk. Het is niet alleen de online marketing industrie die zich ontwikkelt; je bedrijf is ook volwassen aan het worden. Dus als het gaat om SEO, kun je het echt niet eenmalig "instellen en vergeten". Je moet monitoren en volgen hoe goed alles werkt, zodat je altijd een stap voor bent op de concurrentie.
Hier zijn een paar punten die je moet overwegen bij het uitwerken van een SEO strategie:
Wie is er in je doelmarkt? - Vandaag de dag gaat het er niet alleen om zoveel mogelijk verkeer te grijpen, maar in plaats daarvan trekt je waardevolle bezoekers aan die geïnteresseerd zijn in wat je aanbied. En dit met de vraag waar je klant op zoek naar is!
Welke zoekopdrachten gebruiken ze op het internet?
Waar bevinden ze zich?
Hoe specifieker je antwoorden, hoe waardevoller je investeringen in SEO worden. Google Analytics is een goede plek om je onderzoek te starten! De meeste mensen zoeken op mobiele apparaten - Je hebt geen statistieken nodig om je te laten zien dat de online mobiele markt de afgelopen jaren is geëxplodeerd en desktops heeft ingehaald. Het optimaliseren van websites voor mobiele browsers is van cruciaal belang als je goed wilt scoren in de zoekmachine resultaten. Als je niet zeker weet hoe je website scoort, voer je de URL van je site in de Mobile-Friendly Test van Google in.
Zoekmachines breiden zich uit
Wanneer iemand zoekmachines noemt, ga je er dan automatisch van uit dat ze het over Google hebben? De technische reus heeft zo'n groot aandeel in de markt dat 'Googelen' een werkwoord is geworden. Een aanzienlijk deel van de zoekopdrachten vindt echter plaats op alternatieve sites, zoals Microsoft's Bing. Maak er werk van om te zoeken naar je site op Google alternatieven om te zien of je ook op die platforms vindbaar bent. Alleen al het verbeteren van social media engagement en het toevoegen van metatags zou alles kunnen zijn wat nodig is om je hoger op Bing te krijgen.
Wat zoekt je publiek?
Paar jaar terug vertrouwde de gemiddelde gebruiker de zoekmachines niet om conversatievragen te begrijpen. Ze waren op zoek met onhandige zinnen zoals "bloem levering Gent". Nu voelen mensen zich op hun gemak bij het typen in zinnen als "wie levert er rozen bij mij in de buurt? Veranderingen in zoekgewoonten zijn meestal subtiel, maar zullen invloed hebben op trefwoorden die het meest waardevol zijn voor je site. In plaats van te focussen op trefwoorden die je meer verkeer opleveren, richt je zich beter op de trefwoorden die zich vertalen in conversies, omzet en winst.
In ons Online-Marketing jaarprogramma begeleiden we jullie van A tot Z. Van SEO marketing tot E-mail marketing.
Tot later ...
Volg ons op Facebook en deel dit artikel op jullie tijdlijn, dank... groeten David